AD
‘In tegenstelling tot de IONIQ 5 met zijn veelal vierkante vormen valt de IONIQ 6 vooral op door zijn ronde lijnen’, constateert het AD. ‘Alles draait om stroomlijn, om een zo laag mogelijk luchtweerstand. De vormen aan deze auto zijn ontleend aan de natuur om hem zo soepel mogelijk door de lucht te laten klieven.’ Bekijk hieronder wat het AD nog meer ontdekte aan de IONIQ 6.

Review AD
AutoWeek
‘De IONIQ 6 is een heel bijzondere auto om te zien’, vindt AutoWeek. ‘Hij is zeer gestroomlijnd, heel anders dan de IONIQ 5, en moet gaan concurreren met auto’s als de Tesla Model 3. Hij heeft gladde lijnen en daardoor een lage cw-waarde. Door zijn forse wielbasis is het een heel uitgestrekte auto wat een enorme interieurruimte oplevert.’ Kijk hieronder voor meer reacties van AutoWeek.
TopGear (Engeland)
‘Elektrificatie lijkt Hyundai toestemming te geven om iets te doen waar we allemaal zo vaak mogelijk naar moeten streven: plezier hebben.’
Handelsblatt (Duitsland)
‘Het bijna consequent afzweren van verwijzingen naar IONIQ 5 is verbazingwekkend. De IONIQ 6 is duidelijk geen sedanversie van de IONIQ 5, maar een statement op zich.'
Alvolante.it (Italië)
‘Hyundai’s nieuwe elektrische sedan is een mix van originele en innovatieve oplossingen, waarbij technologie en design samenkomen om op te vallen.’
Caradisiac (Frankrijk)
‘De IONIQ 6 heeft prachtige aerodynamische rondingen en een indrukwekkende luchtweerstandscoëfficiënt van 0,21.’
El Pais (Spanje)
‘Achter het stuur bevinden zich twee samengevoegde digitale 12-inch displays in de meest actuele en futuristische stijl in de auto-industrie.'
Welt.de (Duitsland)
‘De IONIQ 6 biedt zowel voor als achter veel bewegingsruimte. Ondanks het schuin aflopende dak biedt hij naast veel beenruimte ook voldoende hoofdruimte.’
Ontdek de IONIQ 6