Nieuws

Terug naar overzicht

'Snelladen IONIQ 5 gaat écht heel snel!'

25 augustus 2021

De IONIQ 5 blinkt uit in snelladen. Dat is te danken aan ingenieuze 800V batterijtechnologie waar momenteel nog maar heel weinig elektrische auto’s over beschikken. Maar hoe snel gaat dat snelladen eigenlijk? Maakt de IONIQ 5 alle beloftes waar? Om daar achter te komen nam het automagazine Auto Review de IONIQ 5 mee naar een snellaadstation. Benieuwd naar het resultaat?


Snelladen doet de IONIQ 5 als de beste, aldus Auto Review.

IONIQ 5 laadvermogen van 220 kW

Snelladen doet de IONIQ 5 als de beste, schrijft Auto Review. Tenminste, dat belooft de folder. Maar hoe gaat het in de praktijk? Haalt de IONIQ 5 echt een laadvermogen van 220 kW? Om het laadproces inzichtelijk te maken, vertaalt Auto Review zijn bevindingen naar een handige grafiek. Die laat zien hoe snelladen met de IONIQ 5 verloopt.

De grafiek laat volgens Auto review aan duidelijkheid niets te wensen over: Het is een prachtig gezicht: hij klimt naar de door Hyundai beloofde top van 220 kW en dat indrukwekkende tempo houdt-ie vast tot de batterij bijna halfvol zit. Zo wil je het hebben, want dan profiteer je lekker lang van het maximale laadvermogen.

In 18 minuten voor 80 procent gevuld

Auto Review benadrukt nog maar even dat lang niet alle elektrische auto’s zo snel kunnen laden als de IONIQ 5: Elektrische auto´s moeten van heel goeden huize komen, willen ze tijdens het snelladen de 200 kW-grens doorbreken. Dan hebben we het over modellen als de Tesla Model 3, de Audi E-Tron GT en Porsche Taycan.

Wel moet je inpluggen bij een laadstation dat een vermogen van 220 kW kan leveren. Zoals de laadpalen van IONITY en de krachtigste laadpunten van Fastned. Plug je in op de juiste plek, dan hoef je maar 18 minuten te wachten. Daarna is de batterij weer voor 80 procent gevuld. Precies zoals Hyundai belooft.

Lees hier het hele artikel.


Na 18 minuten snelladen is de batterij van de IONIQ 5 weer voor 80 procent gevuld.

Scherpe vanafprijs IONIQ 5

De IONIQ 5 is er al vanaf € 43.500. En dat is een ongelofelijk scherpe prijs voor wat hij allemaal te bieden heeft. De Crossover Utility Vehicle (CUV) is verkrijgbaar met keuze uit twee batterijpakketten en achterwiel- of vierwielaandrijving. In totaal zijn er vier uitvoeringen: Style, Connect, Connect+ en Lounge. In de standaarduitvoering Style is de IONIQ 5 (met 58 kWh-batterij) al zeer rijk uitgerust.

Ontdek de IONIQ 5

Tags:


Bekijk ook