Nieuws

Terug naar overzicht

Luc Donckerwolke terug bij Hyundai Motor Group

2 november 2020

Luc Donckerwolke keert terug bij Hyundai Motor Group. De Belgische topdesigner wordt er Chief Creative Officer, kortweg CCO. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de globale designcommunicatie rond de diverse merken die onder Hyundai Motor Group vallen.

Luc Donckerwolke wordt verantwoordelijk voor de communicatie op het gebied van design bij IONIQ (het speciale line-up-merk voor elektrische Hyundai-modellen), de divisie voor waterstof-elektrisch aangedreven modellen van Hyundai, en Genesis, het luxemerk van Hyundai.

SangYup Lee

Als CCO zal Luc Donckerwolke de diverse ontwerpafdelingen terzijde staan bij de ontwikkeling van én de communicatie rond de modellen van de verscheidene merken van Hyundai Motor Group. SangYup Lee blijft als Senior Vice President en hoofd van Hyundai Global Design Center en Genesis Global Design eindverantwoordelijk voor het design van de merken Hyundai en Genesis.

‘Ik ben vereerd en trots dat ik aan dit tweede hoofdstuk bij Hyundai Motor Group mag beginnen’, aldus Luc Donckerwolke. ‘In nauw overleg met de diverse ontwerpafdelingen ga ik mij bezighouden met de communicatie rond het design van de verschillende merken van de Group. Niet alleen vanuit technologisch en dynamisch oogpunt, maar ook vanuit het perspectief van de klant.’

Eerder dit jaar moest Luc Donckerwolke zijn functie als hoofddesigner van de Hyundai Motor Group vanwege gezondheidsredenen neerleggen. Dat gebeurde vijf jaar na zijn overstap van de VW-groep naar Hyundai. Als Chief Design Officer leidde hij de ontwerpafdelingen van de verscheidene merken binnen de Hyundai-autogroep: oorspronkelijk alleen Genesis, maar later ook Hyundai.

Tags:


Bekijk ook